My list

October 30, 2012

Dia - Dua Puluh Enam


D
Hari ini merupakan hari jadi Khai yang ke-27. Dan pada hari ini juga genap 3 tahun kami berkenalan. Kami baru saja meraikan ulang tahun ke dua kami ber couple pada November lepas.

Seperti tahun-tahun sebelumnya, sambutan untuk hari jadi Khai hanya sederhana, kerana itu yang dia mahukan. Selalunya kami hanya menjemput rakan-rakan terdekat untuk meraikan acara ini. Dan seperti tahun-tahun sebelumnya juga, Khai akan mengadakan majlis tahlil untuk mama, papa dan adeknya pada minggu lepas.

Untuk parti hari ini, Khai menjemput nenek, abang Kamahl, Joe, Vincent, dan Hisyam kerumah kami. Aku membelikan kek blueberry cheesecake untuk parti kali ini. Sebagai hadiah untuk Khai pula, aku membeli seutas rantai emas putih yang terukir namaku dan namanya. Nenek baru sahaja sampai lantas parti dimulakan.

“Happy birthday to you,
happy birthday to you,
happy birthday to Khai,
happy birthday to you”

Nyanyian lagu selamat hari lahir bergema di seluruh rumah Khai dengan suara kami. Khai lantas meniup lilin dan mula mengedarkan kek yang di potongnya. Sejurus kemudian, kami mula menikmati hidangan yang di sediakan. Untuk hidangan pada malam ini, aku menyediakan bihun goreng, lasagna daging, dan juga grilled salmon with asparagus sebagai snek. Aku juga turut membeli 2 ekor ayam dari Kenny Rogers dan beberapa puluh cucuk sate. Birthday boy pula tidak kubenarkan masuk ke dalam dapur untuk sepanjang hari.

Bungkusan-bungkusan hadiah mula bertukar tangan dan di letakkan di atas meja khas. Setelah hampir 2 jam, jemputan mula beransur pulang meninggalkan kami berdua. Aku dan Khai lalu berehat-rehat di ruang tamu, sambil aku berbaring di atas pehanya.

“Happy Birthday by.” Kataku kepada Khai. Tangannya ku kucup lembut.

“Thanks sayang. By dah tua dah.”

“Hahahaha. Ader pulak tua. By baru 27 la, muda lagi.”

“Yer la tu, 27 tu dah kira tua la. Sayang ye la muda lagi.”

“Ader sayang kesah by tua ke muda? Still sayangkan by.” Balasku manja.

“Thanks sweetlove.”

“By, kejap.” Aku lantas bangun lalu naik keatas untuk mengambil bungkusan hadiah ku yang ku simpan di dalam beg di dalam bilik. “Nah my present, for my dear husband.”

“La, tak payah la. Kan haritue time anniversary kita sayang dah bagi hadiahkan.”

“And by pun bagi hadiahkan waktu birthday sayang dulu. Lagipun, you’re my husband, kalau sayang tak bagi by hadiah untuk birthday, tak best la.”

“I don’t need another present for my birthday, as you are the best present I ever have.”

“Huhuhuhu. Thanks, but still, take this.”

“Ok ok. Duduk sini, by bukak yek.” Katanya lagi sambil menepuk-nepuk ruang kosong di sebelahnya. Aku lalu duduk di situ.

“Hope you like it.” Tambahku lagi.

Khai membuka bungkusan yang kuberikan perlahan-lahan. Dan senyuman di wajahnya bertambah lebar pabila kotak yang dibuka menampakkan seutas rantai emas putih, terukir nama kami berdua. Aku kemudian mengambil rantai itu dari tangannya lalu ku pakaikan di lehernya.

“I love it, thanks sayang.”

“And now, for your second birthday present...” aku sengaja tidak menghabiskan ayatku. Aku mula memainkan lagu-lagu romantik di stereo, dan dengan perlahan dan penuh erotic, aku membuka pakaianku satu persatu. Khai hanya tersengih melihatkan gerak badanku. Seluarku yang dibuka ku campakkan ke arah Khai dan dengan pantas dia menyambarnya.

Aku lalu berdiri betul-betul di hadapan Khai, hanya di dalam seluar dalamku. Aku lantas menyelukkan tanganku kedalam, dan muka ku memberikan reaksi ghairah. Khai mula bersiul-siul ibarat mahu memikatku. Khai yang masih lagi duduk, kini meletakkan tangan di atas peha dan kepalanya didagukan ke hadapan. Aku lalu mendekatkan diriku dengan mukanya, terutama bahagian bonjolan yang jelas kelihatan itu.

Lantas Khai ku tolakkan agar bersandar di sofa dan aku mula memanjat naik. Khai kuberikan lap dance. Kedua tangannya ku letakkan di punggungku. Khai tertawa melihatku. “Make a wish birthday boy, a wish that you will never regret making off, as I will fulfill any wish you have.” Kataku kepadanya.

“Anything?” balas Khai.

“Anything.” Balasku. Khai semakin tersengih-sengih mendengar jawapanku.

“Really? Anything?”tanyanya lagi ingin memastikan.

“Yes, anything, I will grant it.” Jawabku lalu Khai ku cium di bibir.

Setelah kami bercium, Khai meletakkan kedua kakiku di pinggangnya, lalu dia bangun dan mendukungku. “Then I want to be bottom, for the whole night. Bottom only.”

“What?” aku terkejut mendengar permintaan Khai itu. That is the last thing i ever think of that he’ll ever ask.

“You heard me, bottom, all night long.” Senyuman Khai melebar di saat dia menyebut, “Bottom”.

“Awww by. Takkan la by tak nak fuck sayang kot? Sayang ingat by nak mintak jadi top whole night ker, baru la best.”

“Sayang cakap anything kan.”

“Herm.” Balasku pendek.

“Ala, kan selalu by jadi top, sayang jarang nak jadi top. Please. You promise.”

“Yer la. Menyesal cakap anything. Huhuhuhu. Tapi esok by jadi top, k.”

“Ok. Janji malam nie, by bottom. Yes!” tambahnya keseronokan.

****************************************************************************************************

Alarm handphone ku berbunyi tepat pada pukul 6.30 pagi. Khai sudah berada di dalam bilik air, mandi. Aku lantas bangun untuk menyediakan sarapan pagi untuknya. Aku menggoreng nasi dan baki ayam semalam ku panaskan di dalam microwave untuk pagi ini. 20 minit kemudian Khai turun setelah bersiap. Aku lantas kembali ke atas untuk mandi.

Setelah bersiap, kami mula menikmati sarapan yang disediakan.

“Sayang kelas hari ni pukul berapa?” tanya Khai sedang kami makan.

“Pukul 11 tengah hari, sampai pukul 1.00, then pukul 3.00 hingga 5.00 petang.”

“Ok la macam tue. Kalau kelas pagi, rushing pulak.”

“Aaah, sem nie kan banyak kelas start lepas pukul 10.00 pagi.”

“Ok then. Hari nie lepas kelas sayang tak buat aper-aper ker dengan dorang sumer?”

“Erm, tak tahu lagi. Tengok la macam mana dulu, nanti aper-aper sayang gtau by k.”

“OK sayang.”

Selepas habis makan, kami bertolak ke destinasi masing-masing. Kami sebelum itu berciuman dan bermanja seketika. Khai lantas memandu ke officenya dan aku memandu kembali kerumah sewaku.

Sudah hampir setahun aku pindah kerumah sewa. Walaupun terdapat banyak bilik kosong di hostel, namun aku dan yang lain-lain mahu duduk di luar. Lebih seronok. Kini kami menyewa di sebuah rumah teres 2 tingkat di Bangi. Kawasan perumahan ini terletak lebih berdekatan dengan UKM berbanding Universiti tempat ku belajar, namun kami bersetuju untuk duduk di situ kerana kemudahan yang serba lengkap, dan juga kawasan yang aman dan damai.

Aku masih lagi duduk serumah dengan Joe, Hisyam dan Vincent pada hari Isnin hingga Rabu manakala pada hari yang lain aku akan kembali ke rumah kami di Ampang. Hisyam dan Vincent berkongsi master bedroom, manakala aku dan Joe masing-masing mempunyai bilik sendiri. Bilik bawah kami jadikan stor. Malahan, kami tidak pernah tidak duduk bersama. Rumah yang kami sewa di datangi lengkap dengan perabot-perabot dan beberapa kemudahan asas lain. TV, peti ais, meja, sofa dan katil sudah siap tersedia, disediakan oleh tuan rumah. Kami juga telah menyambungkan talian internet dan astro ke rumah.

Sejurus masuk ke rumah baru, aku memindahkan barang-barang yang disediakan tuan rumah di dalam bilikku ke bilik bawah. Katil bujang dan almari. Ini kerana aku lebih menyukai menggunakan barang sendiri. Jadi, aku membeli almari, meja dan kerusi, bersama-sama katil dan tilam bersaiz queen.

Khai selalu mengunjungi aku terutama pada hari Isnin sehingga Rabu. Disebabkan itu aku membeli katil yang lebih besar agar muat untuk kami berdua. Rakan-rakanku tidak kesah dan kekok pabila Khai datang kerumah kerana mereka sudah lama mengenali Khai. Cuma pesan Joe sekiranya kami mengadakan hubungan sex, jangan jerit kuat-kuat. Huhuhuhu.

Aku tiba di rumah pada pukul 9.15 pagi. Sebelum sampai aku singgah membeli beberapa bungkusan nasi lemak dan kuih-muih untuk budak rumahku. Joe sudah pun bangun, manakala Vincent masih lagi tidur. Hisyam pula kebiasaannya masih lagi berjogging di taman berdekatan.

“Morning babe. I belikan nasi lemak. Breakfast.” Kataku di muka pintu bilik Joe.

“Morning. You dah balik yek.” Balas Joe.

“Aaah, baru jer sampai. Jom, makan.”

“Jom la sekali. Takkan you belikan, you tak makan kot.” Tambah Joe.

“I dah makan la dekat rumah Khai sebelum gerak tadi.”

“Ala, makan lagi, you makan banyak pun tak gemuk-gemuk jugak. Maintain jer I tengok.”

“Hehehehe.”

Kami kemudian menjamah nasi lemak yang ku beli di ruang tamu.

“Babe, I dengar cerita Puan Marina nak sambung belajar, betul ker?” tanya Joe.

“Aaah. I pun dengar macam tue jugak. 2 tahun katanya.”

“Dah tue saper jer nak ajar kita DSS?”

“Ader la yang ganti tue. Harinie kan ader kelas dia, kita tanya la.”

“Hehehehe. Mintak mintak lecturer perempuan muda, hot, bergetah.”

“Then for sure you takkan lewat, and for sure you takkan fokus kan.” Komenku lagi.

“Hahahaha. Tau takper.”

“Hye guys.” Kedengaran suara Hisyam yang baru habis dari berjogging. “Wah!, nasi lemak. Bagus-bagus. I tengah lapar gila.”

Jam sudahpun menunjukkan pukul 4.50 petang. Kedengaran Dr. Syarifah sedang memberikan assignment untuk kami. Selepas tamat kelas, aku, Joe dan yang lain-lain memutuskan untuk ke KLCC menonton wayang. Cerita perang 300 menjadi pilihan kami. Disebabkan ianya baru saja di tayangkan dan kami tiba di KLCC selepas waktu pejabat, kami hanya berjaya mendapatkan tiket pukul 7.30 malam.

Aku dan Joe berdiri di luar kawasan panggung wayang sementara menunggu Vincent dan Hisyam yang sedang beratur untuk membeli tiket. Sedang aku asyik berbual-bual dengan Joe, kurasakan aku terlihat kelibat seseorang yang aku kenal menuruni escalator, namun hanya sekilas pandang. Tidak dapat ku pastikan siapa.

Kami berempat kemudian bergerak ke Dome di tingkat bawah untuk menikmati minum petang kerana masih banyak masa sebelum waktu tayangan untuk kami. 2 set Breaded Calamari, Beef Pie, Marble Cheese Cake dan Tiramisu menjadi menu petang dilengkapi dengan empat botol Carlsberg.

Selang beberapa meja dari tempat kami, aku ternampak kelibat seseorang yang ku rasa ku kenal. Bukan niatku untuk menjadi seorang busy body, namun, hatiku tergerak untuk merenung lelaki tersebut yang duduk bersama seorang lagi lelaki lain. Setelah kuamati, aku ternampak yang tangannya di letakkan di atas peha temannya. Perlahan-lahan, tangan itu meramas peha tersebut. Aku hanya tersenyum sendirian.

Mungkin kerana lelaki itu dapat merasakan pandangan ku, dia menoleh kearahku. Fendi, teman lelaki Dewi yang merupakan rakan sekelasku. Sudah ku duga yang Fendi merupakan seorang biseksual, namun tidak ku sangka yang dia akan berkelakuan sedemikian di belakang Dewi. Fendi yang masih lagi memandang kami hanya tersenyum, lantas dia mengangkat botol Budweiser nya kearah kami lalu mengangguk kepalanya perlahan. Dia yang perasan bahawa aku sudah ternampak pergerakan tangannya kemudian menoleh sedikit kearah temannya yang masih lagi membelakangi kami. Aku faham akan isyarat itu, namun aku hanya kembali mengalihkan perhatianku kepada Joe dan yang lain-lain.

Beberapa ketika berlalu, dan waktu pun sudah menunjukkan pukul 6.50 petang. Aku memanggil waiter untuk mendapatkan bill, dan sejenak aku terpandang akan meja Fendi. Kelihatan dia juga sedang menjelaskan billnya. Aku dan yang lain-lain baru sahaja hendak bangun dari kerusi masing-masing sebelum bahuku di sapa dari belakang. Fendi. Bersama temannya yang berdiri beberapa langkah di belakangnya sambil masih lagi membelakangi kami.

“Hye, korang semua nak bergerak dah?” katanya.

“Yeah, lepas ni nak tengok wayang pukul 7.30 malam. What about you?” balas Vincent.

“Owh, I lepas ni nak bergerak dah. Anyway, this is my friend,” kata Fendi lagi sebelum menoleh kebelakang lalu menarik perlahan tangan temannya itu, “Budin.” Sambung Fendi lagi.

Dapat kurasakan yang setiap titik darah dimukaku seakan-akan di pam pantas ke arah kedua tanganku. Joe, Vincent dan Hisyam menggenggam tangan mereka masing-masing menahan perasaan.

Budin yang baru perasan akan kehadiran kami ternyata terkejut, namun dia cepat-cepat mengawal reaksi wajahnya. “It’s you.” Katanya pendek.

“You kenal diorang, Budin?” tanya Fendi.

“Yeah. How could I not know them. Ezra, the gay slut, and his three loyal dogs.” Balas Budin lagi.

“What the fuck is wrong with you man?” Suara Joe sedikit meninggi.

“Joe, chill man. And you Budin, why are you saying that? Something wrong between you guys?”

“Nothing much.” Kata Budin lagi sambil tersenyum sinis.

“Nothing much you said? You were lucky that Ezra didn’t lodge a police report back then.”

“Considering the fact that I didn’t get to fuck his filthy asshole as much as I want back then, yeah, it’s nothing much. And where is your precious toy boy Ezra? Did Khai left you after our episode together? Poor thing. You can come to me if you want a dick, I’m sure Fendi will be glad to share.”

“Watch your tongue Budin. Or else...” belum sempat aku menghabiskan ayatku Budin terus memotong percakapanku.

“Or else what? Lodge a police report? Go ahead. Humiliate me again by reporting to the University? Go ahead. I will make you suffer for all of that. I will make sure you and Khai won’t end up together after this.”

“You son of a bitch!!” tanganku yang sedari tadi sakit ku genggam kuat melayang terbang, namun sebelum sempat ia hinggap di perut Budin, Joe memangku ku dari belakang lalu menjauhkan aku dari Budin.

Kesempatan itu diambil Budin untuk mencapai sebotol botol Carlsberg kosong di atas meja kami. Dia lantas melayangkan botol itu kearah kepalaku, namun beberapa inci sebelum sempat botol itu mengenai kepalaku, Vincent yang berdiri di sebelahku menepis tangan Budin lantas botol itu terlepas dari genggamanya dan jatuh berkecai ke lantai.

Pelanggan-pelanggan lain yang menyaksikan perkelahian kami sedari tadi menghampiri.

“Are you crazy, Budin?” Jerit Fendi. Lantas dia menarik tangan Budin dan bergegas pergi dari situ.

Joe kemudian melepaskan tangannya.

“Everything is fine, sir?” tanya seorang dari pelayan Dome kepada kami.

“Yeah, sorry about everything.” Kataku pendek dan menuju ke dalam.

“Are you ok Vincent?” tanyaku kepada Vincent.

“Yeah. What a psycho! We should lodge a police report.”

“No.” Balasku pendek.

“What?”

“I said no. And never said a word to anyone else, about Budin, about Fendi. Especially to Khai and abang Kamahl. And that also includes you brother, Joe. Lodging a police report wont do much. I dont want to blow it out of proportion. He won’t do a thing. I know him. But if he is going to do something after this, then I will handle him my own way.”

No comments:

Post a Comment