My list

October 12, 2012

Dia - Tiga Belas


T
“Abang, jangan lupa tau. Jumpa dekat rumah Khai dalam pukul 7.” Smsku kepada abang Kamahl. Jam sudah menunjukkan jam 5.00 petang. Aku berjanji dengan Budin untuk berjumpa pada pukul 6.30 petang. Tapi dek sebabkan takut akan kemungkinan berlakunya traffic jam, aku, Joe dan yang lain akan bergerak dalam masa setengah Jam. Aku dah Vincent sudah pun bersiap sementara Joe masih di dalam bilik air dan Hisyam di dalam biliknya bersiap-siap.

Aku hanya mengenakan kemeja tanpa lengan rona coklat berjalur halus yang kubiarkan tidak dibutang dari Guess bersama sehelai singlet hitam, seluar pendek putih dan kasut loafers rona coklat gelap. Santai sedikit aku berpakaian hari ini. Sesuai dengan acara dan lokasi. Speedo yang kubeli ketika bersama Khai di Sunway Piramid dulu ku bawa sekali.  

Vincent pula berpakaian kasual dengan Jeans dan T-shirt, sementara Joe tampil segak dengan Jeans dan kemeja lengan panjang yang di selinsingkan di sikunya manakala Hisyam pula tampak selesa bersama seluar broadshort nya dan berbaju tanpa lengan, lengkap dengan kasut yang terbuka dibelakang seakan-akan selipar itu.

Tepat jam 5.30 petang, kami bergerak keluar dari kawasan hostel menuju ke tempat yang telah dipersetujui untuk bertemu dengan Budin. Keadaan traffic hari ini agak baik. Jadi, hanya selepas setengah jam, kami tiba di tempat yang di janjikan. Aku dan Vincent masing-masing membawa kereta sementara Joe mengikut ku dan Hisyam pula menaiki kereta Vincent. Selepas bersalaman dengan Budin, kami terus bergerak ke Damansara, rumah Khai. Hampir 20 minit sebelum sampai ke kawasan perumahan rumah Khai, aku menghubunginya memberitahu yang kami di dalam perjalanan dan bertanyakan perihal samada abang Kamahl sudah sampai atau belum. Khai memberitahuku yang dia akan menghubungi abang Kamahl selepas ini. Dia juga menyatakan yang dia akan mula menyalakan arang yang akan digunakan.

“Awak drive elok-elok k.” Katanya lagi.

“Ok, kita jumpa kejap lagi ok. Bye.” Kataku mengakhiri perbualan.

“Kejap lagi jumpa la, kejap je lagi.” Usik Joe.

“Sengal la you nie.” Kata ku sambil tertawa.

“Babe, takpa ker, you ajak Budin sekali nie?” tanya Joe kepadaku.

“Ok jer I rasa. Kenapa? You tak suka dia ker?”

“Bukan tue maksud I, I ok jer dengan dia. Yer la, you tau kan dia pernah ader feeling dengan you, and now, you dengan Khai tengah rapat. I takut kalau tiba-tiba Budin jealous ke aper ker. Nanti awkward la pulak.” Jelas Joe.

“Macam yang you cakap, dia pernah ada feeling dengan I. Pernah. Sekarang takda lagi kan. So takde hal la.” terangku.

“Tue kata you. You tau ker perasaan sebenar Budin sekarang?”

“Sekarang memang la I tak tau. Tapi aper-aper pun, I dengan dia hanya kawan. Andai kata ada aper-aper nanti, I’ll deal with it. Let’s just wait and see, shall we?” aku menjawab sambil mengharapkan tiada apa yang akan berlaku nanti. Mataku mengintai ke cermin sisi melihat Budin yang memandu keretanya di belakang kereta Vincent.

Tanpa kusedar, pemanduan ku ku perlahankan sedikit dan hampir 25 minit kemudian, aku dan yang lain sampai di rumah Khai seperti yang dijanjikan. Kulihat di perkarangan rumah, kereta lexus abang Kamahl di letakkan di sebelah kereta Khai. Abang Kamahl dah sampai. Nasib perkarangan rumah Khai luas, jadi dapat memuatkan ke lima lima buah kereta.

“Nice house.” Komen Joe dan Vincent sejurus keluar dari kereta.

“Nice? This is what you guys called Nice?” It’s huge lor.” Komen Hisyam pula.

“Hahahaha.” Gelakku. “Jom, kita ke tempat barbeque. Dekat tepi pool. Korang semua bawak seluar mandikan?” ajak ku lantas membawa beg kertas berisi speedo ku dan juga speedo milik Joe.

“Bawak jer. Jom.” Balas Vincent lagi.

Kami kemudian menuju ke bahagian laman tepi rumah dan kelihatan Khai dan abang Kamahl yang sedang menyiapkan tempat barbeque.

“Khai!! Abang!! Kitorang dah sampai.” Sahutku kearah mereka. Aku kemudian bersalaman dengan Khai dan mencium tangan abang Kamahl dan seperti biasa, pipinya juga kucium.

“Hello.” Balas abang Kamahl.

“Hye, selamat datang.” Sambut Khai pula.

“Korang, nie la Khai. Tuan rumah. Khai, yang nie Joe, saya rasa awak dah jumpakan sebelum nie, Vincent, Hisyam. Dan yang nie pulak Budin.” Kataku memperkenalkan diri mereka.

“Hye. Selamat datang.” Balas Khai lagi.

“Yang nie korang semua kenalkan, abang Kamahl.” kataku lagi memperkenalkan abang Kamahl.

“Hye abang.” Salam Joe dan yang lain-lain.

“Hello abang. Lama tak jumpa.” Kata Budin ketika bersalaman dengan abang Kamahl.

“Wah, Budin abang tengok ko dah lain dari dulu. Ko wat aper sekarang?” abang Kamahl berbual bual dengan Budin sementara aku dan yang lain menolong untuk menyediakan meja dan hidangan.

“Khai, pinggan dengan yang lain nak ambil dekat mana?” tanyaku kepada Khai.

“Dalam kabinet bawah dekat dapur.” Sahut Khai.

“Ok.” Aku kemudian bergerak untuk menuju ke dapur sedang tiba-tiba,

“Eh, takpa, biar I dengan yang lain ambilkan. Tangan you pun still sakit lagikan. Makanan semua dalam peti ais ker, Khai?” pintas Joe dan Vincent yang tersengih-sengih.

“Aaah, ambil je pinggan mana yang you rasa sesuai. Makanan ambil yang sudah siap dibungkus. Letakkan atas meja nie.” Balas Khai sambil menunjukkan kearah meja yang tersedia berdekatan pool. Joe, Vincent dan Hisyam kemudian berlalu pergi.

“Tangan awak dah ok?” tanya Khai sambil membelek-belek tanganku yang masih di tampal dengan patch.

“Dah ok sikit dah.” Balasku.

“Hari ni dah tukar belum?”

“Owh, belum. Terlupa. Huhuhu.” Jawabku lagi.

“Erm. Tunggu kejap.” Khai kemudian berlari masuk mendapatkan kotak berisi ubat dan patch. Dia kemudian membuka patch yang terlekat ditanganku. Sebelum menyapu ubat, dia meniup-niup perlahan lalu kawasan yang melecur itu dicium lembut sebelum di sapu ubat dan di tampal. “Untuk kurangkan sakit.” Katanya sambil tersengih kepadaku.

Budin yang ketika itu sedang berbual dengan abang Kamahl memandang perlakuan kami dari hujung matanya.

Seketika kemudian, Joe dan yang lain kembali bersama makanan dan diletakkan diatas meja seperti yang diperkatakan oleh Khai.

“Korang semua mandi la dulu, biar abang, dengan Khai sediakan makanan. Dalam 15 ke 20 minit lagi, boleh la start makan.”

“Guna jer bilik air dekat dengan dapur tue kalau nak tukar baju.” Tambah Khai lagi. Joe kemudian menarik lengan Budin lantas mereka bersama-sama Vincent dan Hisyam masuk ke dalam menukar baju.

“Adek tak mandi ker?” tanya abang Kamahl melihatkan aku yang sedang membuka bungkusan makanan untuk di bakar.

“Nanti-nanti la bang. Adek nak tolong Khai bakar nie. Abang, tolong keluarkan botol-botol sparkling dalam peti ais. Erm. Letak jer dalam bekas coleman adek. Ais ader kan?” kataku.

“Ais ader.”

“Ok, adek keluarkan bekas tue dari bonet.” Kataku lagi.

“Tak payah lah. Bagi kunci kat abang, abang ambilkan.”

“Ok. Nah.” Kataku sambil menghulurkan kunci keretaku.

Abang Kamahl kemudian kembali bersama bekas colemanku yang sudah diisi dengan ais, beberapa botol sparkling, beberapa kotak jus buah-buahan dan juga 3 botol besar air mineral. Kelihatan juga Joe, Hisyam, Vincent dan Budin yang hanya memakai speedo keluar ke laman lalu terus masuk ke dalam pool. Huhuhu, nice view kataku perlahan ke abang Kamahl.

“Gatal.” Usik abang Kamahl sambil mencucuk pinggangku.

“Ezra, you tak join sekali ker?” tanya Budin.

“Nanti lah.” Jawabku ringkas yang sedang menyusun ketulan patties di atas pemanggang bersama ketulan ayam dan beberapa keping daging. Tak lupa juga bungkusan berisi kentang. Jagung juga sedang dibakar.

Setelah hampir 15 minit, makanan yang dibakar olehku dan Khai masak dan aku menolong Khai menghidangkan makanan sambil Khai menyusun makanan yang masih mentah di atas pemanggang.

“Vincent, burger you nak letak sayur ke tak?” tanyaku kepada Vincent yang sedang berenang-renang di dalam pool.

“Aiyo, lagi mau tanya ke? Sayur beracun, tak nak” balas Vincent lalu disambut tawa yang lain. Mamat nie memang tak suka makan sayur. Lagi lagi sayur mentah.

“Banyak la sayur beracun. Dah tau dah.” Balasku.

“Dah tau lagi nak tanya.” Kata Vincent lagi.

“Hahahahaha.” Gelakku.

Burger yang lain ku hidangkan bersama sayur salad, bawang, tomato dan disapu bersama campuran mayones yang kusediakan semalam dengan roti yang dibakar sedikit. Untuk Vincent pulak, hanya roti, daging dan mayones. Daging, ayam, kentang dan jagung kemudian di hidangkan didalam pinggan. Lantas, aku dan Khai menjemput yang lain untuk makan.

“Jom makan.” Teriakku.

Aku duduk diapit abang Kamahl dan Khai sementara Budin duduk dihadapanku bersebelahan Joe.

“Waaa. Besarnye burger nie.” Komen Vincent.

“Burger home made tau. Khai yang bentukkan besar-besar.” Kataku.

“Sedap sedap” kata Budin pula.

“Tengok la sapa masak. I yang masakkan. Hahahaha.” Balasku sedikit riak. Hahaha. “Ayam yang kekuningan tue Cajun style. Yang brown, glazzy tue Spicy and sour style. Sos pulak ader blackpepper sauce, mayones with capers, cili sos dan tomato sos. Pilih jer.” Terangku sambil menghiris kepingan daging untuk dihidangkan.

“Awak makanla.” Kata Khai sambil menghulurkan burger kepadaku.

“Thanks. Awak nak aper?” kataku kepada Khai yang sudah menghabiskan separuh dari burgernya.

“Erm, hulurkan saya kentang dengan ayam. Yang Cajun tue.”

“Ok. Nah.” Kataku. “Budin, you nak ayam tak?” kataku kepada Budin sambil menghulurkan pinggan berisi ayam tersebut.

“Aaah.” Katanya sambil mengambil seketul ayam.

“You tak makan ke?” katanya merujuk kepada ayam tersebut yang telah ku hulurkan kepada Vincent.

“Ezra tak makan ayam.” Kata Khai.

“Aaah.” Balasku.

“Owh, ok.” Sekali lagi Budin memandang Khai dari hujung matanya. Mungkin Khai dan yang lain tidak perasan, tapi aku perasan. Mungkin ada benarnya apa yang diperkatakan oleh Joe sewaktu didalam perjalanan tadi.

Setelah selesai makan, Joe, Vincent dan Hisyam kembali ke pool. Aku hanya tertawa kecil melihat telatah Joe ketika Khai mengajak ku untuk menukar pakaian sebelum menyertai yang lain. “Jom.” Kataku sambil merangkul tangan Khai lalu ku pimpin ke dalam. Aku menunggu di luar pintu bilik air setelah menukar pakaian sementara menunggu Khai yang masih didalam. Seketika kemudian dia keluar memakai speedonya. Kami berdiri kaku seketika. Entah untuk apa entah. Masing masing hanya memandang muka satu sama lain. Aku kemudian menjengket sedikit lalu pipi Khai ku cium. Mungkin aku tidak pernah memberitahu, tapi aku hanya setinggi paras bahunya. Kalau duduk memang la sampai untuk menciumnya. Kalau berdiri, kena la jengket.

Aku kemudian berlalu sambil tangan Khai ku genggam. Tiba-tiba langkah ku terhenti kerana Khai tidak berganjak dari posisinya. Pabila langkah ku terhenti, Khai kemudian berjalan perlahan kearahku, lalu pinggang ku dirangkul kemas dan dia mengangkat aku sedikit tanpa menunjukkan sebarang usaha. Mata kami hanya terpisah beberapa inci. Dia tenang melihat kedalam mataku. Begitu juga denganku. Aku tidak berupaya untuk melarikan pandanganku. Aku tidak mahu melarikan pandanganku. Kemudian, dengan perlahan Khai merapatkan mukanya ke mukaku. Aku dapat merasakan hembusan nafas Khai yang kurasakan sedikit bergelora. Begitu juga denganku pabila aku dapat mendengar dengan jelas nafasku. Tanpa henti, namun masa terasa cukup perlahan dari saat Khai mula mendekatkan mukanya dengan mukaku sehinggalah, bibir kami bertaut. Dia mencium bibirku lembut dan kemudian, dia meletakkan dahinya di dahiku sambil tersenyum sedikit. Dia kemudian mencium bibirku lagi sekali namun kali ini lebih lama. Seketika kemudian kami hanya berpandangan satu sama lain sebelum Khai menurunkanku dan memimpin aku keluar ke laman.

Budin kulihat berbual bual dengan abang Kamahl. Tak ada apa-apa kot, fikirku. Aku dan Khai masuk kedalam pool. Namun, kami tidak menyertai Joe dan yang lain-lain bermain air, kami hanya bersantai di dinding pool, bersandar antara satu sambil lain sambil tanganku menggenggam erat tangan Khai di dalam air. Terasa waktu itu didalam pool terdapat 2 dunia yang berbeza. Joe, Vincent dan Hisyam di dalam dunia mereka manakala aku dan Khai didalam dunia kami sendiri. Berdua didalam dunia kami. Kadangkala Khai akan mengeluarkan tanganku dari air untuk melihat patch di tanganku. Dan setiap kali dia mengeluarkan tanganku, dia akan mencium lembut bahagian tersebut. Sehingga satu ketika, dia memusingkan badanku agar menghadapnya. Khai sekali lagi merangkul pinggangku dan dirapatkan kebadannya. Tangan kirinya menggenggam erat tanganku, lantas dia berbisik,

“Saya sukakan awak. Saya sangat sukakan awak.” Bisik Khai ke telingaku.

Aku hanya tersenyum. Lantas pipi Khai ku cium dan kubisikkan, “Saya pun sukakan  awak Khai.” Tangan kanannya ku cium. Kemudian kami bersandar di dinding pool sambil aku meletakkan kepalaku di bahunya.

“Ezra, jom, makan lagi jom.” Tiba-tiba kedengaran suara Joe memanggilku. Kacau daun betul la mamat nie. “Ok ok.” Balasku. “Jom.” Aku mengajak Khai bersama.

Kami kemudian menghabiskan makanan yang terhidang. Setelah itu, aku dan Vincent membantu Khai untuk mencuci pinggan didapur sementara yang lain mengemaskan meja dan peralatan memanggang. Jam sudahpun menunjukkan pukul 8.30 malam.

“Ezra, I nak gerak balik dah nie.” Kata Budin kepadaku selepas kami semua habis mengemas dan lepak-lepak diruang tamu bersama minuman.

“Owh, ok. Thanks for coming ok.” Kataku kepada Budin.

“Ezra, kitorang pun nak balik dah nie.” Kata Joe mewakili Hisyam dan Vincent.

“Aaah, abang pun kena gerak dah nie. Adek, Khai.” Abang Kamahl bersuara.

“Kita gerak sekali la kalau macam tue.” Kataku sambil mencapai beg kertas yang kubawa.

“Ehh...” kata-kata Khai lantas dipintas laju oleh Vincent.

“Eh, you stay la dulu. Kitorang gerak dulu. Kereta you, biar Joe yang drive. Nanti Khai hantar la you balik. Boleh Khai?” kata Vincent sambil menyiku-nyiku Joe.

“Aaaa. Takpe, biar I bawakkan kereta you.” Tambah Joe lagi.

“Ok.” Balas Khai pendek. “Thanks semua, sebab datang.” Ulangku lagi sambil bersalaman dengan semua. Begitu juga dengan Khai. Pabila tiba giliran abang Kamahl untuk bersalaman dengan ku, dia membisikkan “Nanti dah sampai rumah gtau abang.” kepadaku.

Setelah abang Kamahl dan yang lain-lain beransur pulang, aku kembali duduk di sisi Khai. Dia kemudian memelukku lantas berbaring disofa, dengan kepalaku di letakkan di dadanya. Tangannya diletakkan didadaku sambil aku bermain-main rambutnya. Kami berbaring seperti itu sehingga hampir pukul 10. Tiada sepatah kata yang diucapkan kerna perlakuan kami sudah menerangkan segalanya. Sentuhan tangannya, renungan matanya, rangkulan lembutnya, belaian darinya, cukup buatku. Ciuman dari nya membuat aku khayal seketika. Dan aku inginkan ciuman itu tanpa henti.

Setelah jam menunjukkan pukul 10, dia menghantar aku pulang. Tangan Khai ku genggam sedari kami bergerak dari rumah sehingga kami sampai, tangan, pipi dan bibirnya ku cium lembut, barulah genggaman tanganya itu ku lepaskan. “Good nite. Sweet dreams awak.” Kata Khai.

“Awak pun.” Balasku.

Setibanya di rumah, aku terus masuk ke bilik dan menghubungi abang Kamahl.

“Ello abang, adek dah sampai rumah dah.” Kataku.

“Owh, lambat sampai. Adek lepak rumah Khai sampai pukul berapa?

“Dalam pukul 10 lebih kurang. Abang tengah buat apa tue?”

“Abang tengah gosok baju untuk esok. Herm, adek dengan Khai dah declare belum?” tiba-tiba abang Kamahl bertanya.

“Nie nape tiba-tiba tanya soalan cepu cemas nie? Hahahaha” tanyaku cuba mengelak.

“Jawab jer. Abang tengok korang makin rapat jer. Bahagia jer.”

“Huhuhu, takde declare aper-aper pun. Tapi....”

“Tapi apa?” tanya abang Kamahl lagi.

“Tapi, kitorang masing-masing dah officially tahu yang kami suka sama suka. Huhuhu.”

“Bagus bagus. Dah confess la nie yek. Elok la macam tue 2 2 dah tahu. Tak payah nak pendam-pendam perasaan dah lepas nie. Kenapa tak declare terus?”

“Declare? Kenal pun tak lamakan.” Jawabku.

“Tak lama apa, dah lebih 8 bulan dah.”

“Yer la, memang la. Tapi masih banyak lagi yang pasal diri Khai yang adek nak kenal. Lagipun, perasaan sekarang cuma suka jer. Kalau nak declare tue, biar la bercinta. Baru la kekal.”

“Erm, bagus la kalau adek dah cakap macam tue. Tandanya adek nak kekal bersama bila couple kan. Aper-aperpun, jangan buat Khai menunggu lama ok. Dan hargai dia, jaga dia elok-elok seperti mana abang jaga adek. Kalau dah couple nanti, tak nak nakal-nakal ok.”

“Huhuhu. Ok abang.”

“Herm, satu lagi, abang nak bagi nasihat sikit pasal Budin.”

“Kenapa pulak dengan Budin?”

“Tadi, masa dekat rumah Khai, dia asyik tanya pasal adek dengan Khai. Abang rasa mungkin dia cemburu. And abang rasa yang Budin masih ada perasaan kat adek. So, abang nasihatkan, lepas nie, pandai-pandai jaga hati dia supaya dia tak menaruh harapan atau apa-apa ok. Jangan buat dia rasa yang adek sukakan dia atau feeling dia tue berbalas. Dan kalau boleh, bila adek dah bersama Khai, adek bagitahu la dia supaya dia boleh berhenti berharap supaya dia tak kecewa nanti.”

“Erm, tue la. Adek pun perasan jugak bila adek dengan Khai, dia pandang semacam jer. Betul la apa yang Joe cakap.”

“Apa yang Joe cakap dekat adek?” tanya abang Kamahl lagi.

“Takdala, dia risau kalau-kalau Budin still ader feeling dekat adek sedangkan sekarang adek dah rapat dengan Khai. Tue je la.”

“Owh, ok. Adek dengarlah nasihat abang k. Pandai-pandai uruskan hal nie. Kalau nak cakap aper-aper, cakap jer dengan abang. Mungkin abang boleh bagi nasihat kepada adek.”

“Ok, thanks abang. Ok la abang, adek nak tido dah nie. Ngantuk la pulak. Abang good nite k. Love you abang.”

“Goodnite adek. Love you too.”

“Khai, saya mengantuk sangat la. Saya tido dulu k. Awak drive elok2 k. Esok saya call awak. Sweet dreams.” Sms ku sejurus habis berbual dengan abang Kamahl. mataku terasa begitu mengantuk.

Beberapa minit kemudian, Khai membalas smsku.

“Ok awak. Sweet dreams too.”

****************************************************************************************************
Pagi ku terjaga apabila satu sms dari Budin masuk. “You dah bangun?”

Aperhal lak mamat nie sms aku pagi-pagi. Baru pukul 7 pagi nie.

“Erm, yup, I’m awake. What’s up? It’s still early in the morning.”

“Nothing much though. Erm, are you free anytime today?” sms Budin lagi.

“I have nothing to do after 4.00 pm. Why?” balasku selepas melihat jadualku.

“OU at 5.30 pm?

“And the plan, is...?”

“Bring your towel and spare clothes. See you there.”

“Dude, what’s the plan?”

Tiada reply dari Budin selepas itu. Herm, aper pulak mamat nie nak. Berahsia-rahsia semua. Adeyh. Hanya tiga kelas untuk hari ini. 4 jam pagi dan 2 jam dari jam 2 petang. Aku tidak menyertai Joe dan lain-lain untuk minum petang di tepi highway belakang universiti. Aku terus memandu pulang kerumah, mandi dan bersiap-siap untuk ke OU.

Budin, aper je la plan mamat nie. Aper yang ader kat OU sampai nak aku bawak spare clothes nie?

“I’ll meet you at the North Wing Entrance.” Sms Budin semasa aku masih lagi didalam perjalanan.

Aku tiba sedikit lambat kerana kesesakan lalu lintas di Kelana Jaya. Aku hanya tiba di tempat yang dijanjikan pada pukul 5.45pm. Budin sudah pun menanti, berpakaian casual di dalam seluar broadshort dan t-shirt. Seperti aku, dia membawa sebuah beg sandang.

“Sorry, stuck with the traffic, so what’s with the secrecy?” tanyaku yang sedikit bosan, tak mengetahui apa yang akan terjadi.

“Abang Kamahl cakap yang you selalu climbing. So, I’m thinking maybe you can teach me to climb.”

“Owh. Ok.” Nasib baik aku bawak seluar pendek.

“You pernah climbing tak?” tanyaku sedang kami bergerak.

“Tak.”

“Ooook. So, then you nak I ajar or you nak hire instructor?”

“Better you ajar. Lagi senang.”

Selepas menyewa harness, dan beberapa peralatan lain, aku mula mengajar Budin beberapa asas didalam wall climbing. Cara simpulan yang betul, teknik-teknik untuk memanjat, dan beberapa tips yang aku ketahui. Disebabkan aku seorang certified belayer, instructor di situ membenarkan aku untuk mengajar Budin, tetapi di bawah pemerhatian dari salah seorang pekerja di sana.

“Ok, I dah ajar you semua basic, so now, you try panjat, I jadi belayer. Mula-mula nie tak payah ikut colour tue, just panjat jer mana yang terdekat dulu. Ok?” Kataku kepada Budin yang ketika itu mula memanjat di trad wall.

 “Ok.”

“Slow-slow je dulu. Tak payah pick up your pace. Lepas 2 3 round, then baru la try pick up pace ke aper ke.” Disebabkan aku tidak membawa baju yang sesuai untuk wall climbing, jadi aku hanya memakai seluar pendek. Tali ku tarik perlahan lahan mengikut rentak Budin.

“Wow, susah jugak yek.”

“Hahahahaha. Maybe 1st few climbs tue, agak susah la. Just take it easy la.”

1st climb Budin berjalan dengan lancar, dan tiada masalah. Begitu juga dengan panjatan ke 2 dan 3. Kemudian kami beralih dari trad wall ke bahagian sentinel wall.

“So, you selalu climb yek.” Tanya Budin setelah hampir suku di wall baru ini.

“Aaah. Selalu jugak. Tapi kat sini jarang la. Biasanya dekat Summit.”

“Ok. Dengan sapa jer?” kata Budin separuh berjerit pabila dia semakin tinggi.

“Selalu dengan abang Kamahl jer. Kalau dia busy, then I sorang je la. Just hired belayer la.”

“Owh. Ok. Khai tak join sekali ker?”

“Tak.” Jawabku pendek.

“So, Khai. Khai huh. Dah lama dah you kenal Khai? Rapat ker?”

“Hampir setahun jugak. Rapat tak rapat jugak la. Kitorang kawan.” Balasku nak taknak, sedikit tak selesa menjerit mengenai perkara ini.

“Khai tue boyfriend you?” jeritan Budin jelas kedengaran di bawah. Beberapa orang di kiri dan kananku memandang-mandang ke arahku. Aku sedikit tersentak. Genggaman tali di tanganku hampir terlepas mendengar soalan Budin yang terlalu tiba-tiba dan tak kena tempat.

“Budin, what are you talking about?” tanyaku sedikit menjerit, panas hati, dan sedikit marah. Aku menyentak-nyentak tali tersebut sebagai petanda protesku kepada Budin.

“I saw you. I saw the way you guys behaved in the pool. And I saw the way you kiss him when you were in his arms when you guys changed your clothes earlier.” jerit Budin lagi dalam nada bersahaja.

Seorang belayer lelaki di sebelahku hanya memandangku.

“This is not the place to talk about all this. Even if this is the right place, I don’t want to talk about it.” Aku hanya tertunduk. Genggaman tanganku semakin kuat. Aku menjadi marah. Dapatku rasakan darah menderu-deru naik ke mukaku.

“Why? Because you’re afraid that people will know you’re gay?”

“Are you fucking kidding me? You have just told the whole floor that I’m gay. Why am I supposed to be afraid?!!” haram jadah Budin. Apa yang kau buat nie?

“Then, why can’t you look at me? Why won’t you talk about this, right here right now and right into my face?”

“That’s because it’s non of your concern. That’s why!!!” ku lihat Budin yang telah sampai ke puncak terduduk, menghadap ku yang berdiri di bawah.

“What? Never seen a gay before?” jeritku kepada belayer disebelahku yang masih lagi memandang dari tadi.

“You still haven’t answered my question.” Jerit Budin, memaksaku menjawab.

“Get down here right now.”

“No. Not until you answer my question.”

“JUST GET DOWT HERE RIGHT NOW!!” Hatiku mahu saja untuk melepaskan genggaman tali ini. Tapi, aku tak boleh, bukan kerana aku tidak mempunyai kekuatan, tapi, bahaya untuk aku berbuat demikian.

“NO!! I need to know whether he’s your boyfriend. I want to know.”

“Look. He is a friend to me, that is how it goes as for now. And I don’t have no idea why you are doing this to me, right here right now. I don’t know whether it is because you had to see all that after I rejected you 5 years ago. Dude, take over this guy for me. He’s sitting up there. It shouldn’t be a problem to switch belayer for a few second.” Arahku kepada pekerja pusat climbing yang ditugaskan untuk memerhatikan Budin sebagai seorang newbie.

“That’s something not advisable to do. It’s still risky.” Kata James, pekerja itu.

“Just get here and do the switch. I don’t care if you need few people to hold the rope during the switch. I’ll do it very quickly!!!”Jeritku ke arah James. Dia kemudian melihat kepada seorang lagi rakannya yang kurasakan pengurus di situ. Beberapa pekerja lain datang kepadaku selepas lelaki itu mengangguk dan mengarahkan mereka untuk membantu.

“Hye, hye, what are you doing? Are you running away?” jerit Budin melihat aku dan beberapa lelaki mula melakukan sesuatu.

“Shut up and just stay there if you don’t want to fall down and die.” Jeritku lagi.

“So, you’re gay, huh.” Bisik salah seorang dari pekerja yang datang membantu.

“Yes. You have a problem with that? Or that you too want me to get on my knees and suck you dick?” jeritku ke muka lelaki tersebut. Pada waktu itu, aku tidak lagi memikirkan malu atau apa-apa perkara lain. Lantaklah. I just want to get out of here as soon as possible. Dia lalu tertunduk dan meneruskan kerjanya.

Setelah selesai, aku terus berlalu pergi ke loker untuk mengambil barang-barang ku lalu aku ke bilik mandi untuk membersihkan diri. Aku terus menanggalkan seluar lalu masuk ke salah satu shower room di situ lalu air ku buka dan air mula mencurah-curah ke kepala.

Pintu shower room ku bendentum kuat seketika kemudian. “Ezra, open up. Open up please. We need to talk.” Aku hanya mendiamkan diri.

“Open this door please. I’m sorry for asking all that in front of others.”

“Just go. There’s nothing else to talk about.”

“Please, just open it. I’m sorry.” Rayu Budin lagi.

“Save your sorry. I don’t need it. You know what. Right now, I’m really grateful that I reject you back then, even that I didn’t realize when I did that. I really am, because if I didn’t, if I accepted you, I’m pretty sure that I won’t be happy.” Kataku lagi sambil membuka pintu. I need to go now.

Budin hanya berdiri di hadapan pintu shower. Dia tidak memakai apa-apa pada waktu itu. Bilik mandi itu juga sunyi sepi. Tiada siapa selain aku dan Budin.

“You would really want to take back what you have just said.” Kata Budin perlahan. Kelihatan Budin menggenggam kuat kedua-dua tangannya.

“Move.” Balasku, tidak berminat untuk menurut permintaan Budin.

“Take it back!!” jerit Budin tiba-tiba.

Aku hanya berdiam diri. Budin ku tolak ketepi sedikit untuk membuat ruang supaya aku boleh keluar. Dia hanya membatu. “Budin.” Kataku. Dia terus membatu. Aku menolak Budin sekali lagi, dengan sedikit kekerasan kali ini.

Tiba-tiba penumpuk Budin hinggap di perutku. Aku yang tidak menjangkakan Budin akan bertindak kasar, tidak dapat berbuat apa-apa. Senak dan lenguh. Aku hanya terdiam, tersungkur di lantai bilik shower. Bergulung memeluk lututku. Hanya itu yang dapat ku lakukan. Kemudian Budin terus bertindak ganas dengan menendang pinggangku. “Argh!!!” Jeritku kesakitan.

“Why do you have to do it this way? Why do you want to deny it when it’s fucking obvious? Why? Why can you just accept me? Why can’t you take those you’ve said back? Why?” Kata Budin sambil terus-terusan menendangku beberapa kali lagi. Dia kemudian menggenggam rambutku, lalu aku di baringkan di perutku. Kedua tanganku di genggam erat di belakangku. Aku merasakan yang kaki ku di kangkangkan sedikit. Tiba-tiba Budin berbaring sedikit di atas badanku, dan dia berbisik, “I really don’t wanna do this this way, but you won’t give me another choice. If only you take those words back, then maybe we can have it in a better way and you would enjoy it too.”

Mataku terbuka luas mendengar kata-kata Budin itu, sedar akan apa yang berada di dalam fikirannya. Budin kurasakan duduk di pehaku. “Budin, jangan budin. Please.” Aku hanya mampu terbaring, masih lagi kesakitan di sepak dan di tumbuk.

“Hahaha. Now you’re asking me huh?” ketawa Budin. “Hah?!! It’s too late. Way too late.” Kata Budin sambil menghalakan kotenya ke lubangku.

“Budin, jangan!!! Please!!” tangisku apabila aku terasakan kepala kotenya masuk ke dalam lubangku. Satu lagi penumpuk hinggap di belakangku.

“Argh!!! No, help me please. Tolong Budin, jangan!! Please stop!!” Jeritku sedang batang Budin menggelongsor masuk ke dalam dengan kasar dan laju.

“I’ve been waiting for this for a long time.” Kata-kata Budin itu membuat aku berasa jijik, dan sakit. Budin terus memulakan dayungannya dengan pantas dan ganas. “So this is the ass that has been fucked by everyone huh?” kata Budin lagi sinis. Tujahan ganas dan keras tanpa henti dari Budin itu menyakitkan diriku. Lagi-lagi menyakitkan hatiku.

“Tolong! Please.” Rayuku lagi didalam tangisan.

Budin tidak menghiraukan rayukanku. Aku terus terusan di fuck oleh budin dengan amat kasar dan ganas. 10 minit berlalukan ku rasakan bagai 10 tahun tersiksa.

“Hye, what are you doing?” Jerit seseorang yang tidak ku kenali dari belakang. Thank lord. Someone else is here.

“Help, please.” Rayuku lemah.

Lelaki tersebut kemudian menggenggam Budin lalu dia di alihkan dariku. “Let me go!!” protes Budin kedengaran.

Kemudian sepasang tangan memegang badanku, dan membantu aku bangun. Aku masih lagi menangis, menahan malu, marah dan sakit. Muka Budin ku lihat dengan penuh jijik dan benci. Di mukanya terpancar suatu kepuasan, kebencian dan dendam.

“Why?” tanyaku perlahan kepada Budin yang di pegang kemas oleh 2 orang lelaki. Pekerja di situ.

“Because you rejected me yet again. You rejected me back then because you’re stupid. And you are rejecting me this time because of him. That’s why!!” jerit Budin lagi.

Aku menggagahkan diri untuk bangun. Setelah beberapa ketika, kekuatan aku kembali, aku berdiri dan memandang Budin.

“What should we do with him?” tanya lelaki yang memegangku. Owh rupanya dia yang bertanyakan samada aku gay sebentar tadi. Di mukanya terpancar sedikit kerisauan. Aku yang masih berbogel hanya terdiam buat sementara.

“Just let him go. He doesn’t worth a thing to be done.” Balasku.

“I don’t need your pity.” Balas Budin lalu meludah ke arahku.

Bengang, marah dan terhina dengan perlakuan Budin itu, aku kemudian menendang perutnya. Dia terlepas dari genggaman dan hanya berbaring di lantai mengerang kesakitan.

Sejurus itu, aku mencapai beg yang kubawa, seluar ku keluarkan dan aku mula untuk memakai pakaianku. “Let me help you.” Kata lelaki itu lagi lalu membantuku berpakaian. Adrian, itu namanya berdasarkan badge yang dipakainya. Setelah selesai berpakaian, dia membantu aku ke kereta. “Are you ok? I think you need to go to the hospital, right now.” Katanya lagi. Kelibat Budin sudah lama tiada. Aku tak tahu apa yang terjadi padanya.

“Thanks. I’m ok. I still can drive, I’ll head to the hospital after this.”

“Are you really ok with that? I mean, letting him go just like that after what he has done.”

“I don’t know. But, it’s not worth it to do a thing on him. Just let him be. Let him go.” Balasku lemah. “Thanks anyway. Sorry that I shouted at you earlier.” Tambahku lagi.

“That’s ok. Just take care and drive safely.”

Aku terus memandu keluar dari kawasan parking, entah ke mana, aku tidak tahu dengan pasti.

No comments:

Post a Comment