My list

October 11, 2012

Dia - Dua


D
Begitu la rutin harianku setiap hari. Bersms dengan khai setiap hari kalau dia tak busy dengan keje. Aku senang bersembang dengannya. Tenang dan menyeronokkan. Perkenalan aku bersama Khai berlarutan sehingga beberapa bulan. Sehingga aku diterima masuk ke sebuah universiti swasta di Bangi, dlm jurusan IS. Kami masih berhubungan lagi ketika itu. Kadang kadang aku, abang Kamahl dan Khai keluar bersama. Selalu jugak la.

“Awk, esok awk free? Kita keluar jom.” sms Khai
“Nak ke mana? Takde mood la.”
“Ala, awk ikut jer. Nanti mood awk ok la pastu.”
“Ok, pukul berapa? Dekat mana?”
“Dlm pukul 9 pagi, sy amik awk dekat hostel awk k.”

Moodku memang tak berapa baik waktu ini. Yer la, birthdayku dalam beberapa hari lagi. Abang  Kamahl lak tak dapat celebrate sekali. Ader outstation selama sebulan di luar negara. Jangan abang  Kamahl lupe sudah, for sure aku merajuk nanti. Tak apa lah, at least sok ader gak bende nak buat. Kuar ngan Khai pun best gak. He’s fun to be with. Owh, sedar tak sedar dah dekat 8 bulan aku kenal Khai kan. Aku pun semakin menyenangi keperibadian dia.

Setelah puas ku korek dari abang  Kamahl, baru la yang aku tau yang Khai merupakan anak yatim, dia kehilangan ibu, bapa dan adek ketika dia masih kecil akibat kemalangan. Khai di bela oleh neneknya. Dia juga seorang yang kaya. Teramat kaya, arwah bapanya seorang Datuk dan mempunyai syarikatnya sendiri. Ibunya pula mempunyai sebuah galeri seni di Sydney, tempat ibunya dibesarkan, dan juga tempat Khai tinggal selama beberapa tahun. Sedih lak bila dengar citer Khai. Tak tau yang die ada cerita sedih seperti itu. Ye la, dia sentiasa happy, senyum dan sentiasa positive. Huhuhu.

Aku juga mendapat tahu yang Khai nie masih single. Dan tak pernah bercouple, sepanjang pengetahuan abang  Kamahl la. Pelik, punya hensem, baik cam tue takkan takde saper yang minat atau try tackle ker? Herm, abang  Kamahl kata yang maybe disebabkan ketiadaan ibu bapanya membuatkan dia terlalu fokus dlm pelajaran, dan sampai tidak terfikir untuk berteman. Maybe la kot.

Tiba tiba lagu Good Charlotte kedengaran, tanda nya someone call aku. Owh, Khai.

“Ello awak, selamat pagi. Saya baru nak mandi ni.”
“Selamat pagi, ok, saya pun baru nak gerak nie. Dah sampai saya sms k, then kita pergi breakfast dulu.”
“ok, see you then. Drive elok2.”
“Ok awk.”

Aku pun cepat cepat bersiap. Ku pilih kemeja belang rona putih, antara warna dan baju kegemaran ku. Bersama seluar jeans levi’s, lengkap berrantai, rantai pemberian abang  Kamahl. Entah kenapa hari ini aku merasakan sangat happy. Rajuk ku terhadap abang  Kamahl pun dah dilupakan. Hehehe, maybe sebab abang  Kamahl sms pagi tadi kot, katakan yang dia sangat terkilan tak dapat bersama pada hari jadi ku. Tak apa, adek paham balas ku. Nanti balik bagi hadiah tau, ngomel ku lagi.

Lagi sekali handphone Motorola ku berbunyi.

“Awak, saya dah sampai, saya tunggu di depan pondok guard hostel awk. Amanah kan?”
“Aah. Awak bawak aper?” amanah merupakan nama kampus kediaman ku.
“City Hitam. WNS 1***”
“Ok, jap yek.”

Aku pun berlari turun ke bawah. Adeyh, nasib baik tinggat 4 jer. Nama je bangunan baru, lif pun takde.. Herm, maybe sebab 4 tingkat je kot, so ok la. Dari jauh dapat kulihat sebuah kereta Honda City Hitam, dengan seseorang berdiri bersandar disebelah kereta tersebut.

“Khai” sahut ku sambil melambai kepadanya. Hari ini Khai mengenakan kemeja putih berbelang biru cerah. Eh, tue baju yang aku pilihkan. Huhuhu. Smart.

“Helo, jom, kite pergi breakfast dulu. Awak nak makan ape?”
“Erm, nak makan ape yek. Owh, jom pergi makan nasi lemak, dah lama tak makan.”
“Ok.”

Kami pun menuju ke food court berdekatan dengan masjid universiti aku. Selepas habis breakfast, kami pun mula bergerak masuk ke highway.

“So, aper plan hari nie?”
“Ader la, surprise”
“Ader ader je awak nie.”

Ku lihat kereta Khai mula menyusuri highway menghala ke Subang. Sepanjang perjalanan banyak yang kami bualkan. Tak putus2 perbualan kami. Hahaha. Setibanya di bandar Subang, Khai mula memperlahankan keretanya dan memandu masuk ke Sunway Piramid. Kemudian Khai membawa aku pergi ke kedai Nike, mula membelek2 barang yang terdapat disana.

“Awak nak shopping per?”
“Erm, saya cari, tue” katanya sambil memuncungkan bibirnya ke arah Speedo yang tergantung di rak.
“Ha? Nak wat aper?”
“Nak pakai la, nak wat aper lagi. Awak pun cari satu gak, sebab lepas nie kita ke Sunway Lagoon k.”
“Oooo, tue ke plan nyer. Hehehe, nice2. Best.”

Kami pun masing2 membelek2 mencari speedo yang sesuai. Dan kemudian ketika di kaunter,
“Ok, saya bayarkan sekali ok”

“Eh, tak per, saya bayarkan sendiri.” kata ku sambil terus membayar.

Setelah kami keluar dari kedai Nike tue, Khai mula bertanya,

“Nape tak bagi je saya bayarkan? Kan saya yang ajak awak keluar.
“Huhuhu. Tak apa, saya yang pakaikan”
“Erm, ok, tp entrance sunway lagoon nanti saya bayarkan.”
“Ok” jawapku pendek. 

Aku rasa kalau aku bertegas nak bayar nanti mesti dia nak bayarkan gak. So, better save the argument for later je la.

Kemudian nya, aku sedikit tergamam, kejap, bukan sedikit sebenarnya, banyak, hahaha, bila kelibat Khai keluar dari bilik persalinan di Sunway Lagoon tue. Dia yang hanya memakai Speedo nampak cukup tampan, dengan dada bidangnya yang putih licin. Jelas kelihatan 6-pax dibadannya. Cukup sempurna bagiku. Aku juga memang mempunyai badan yang lean fit, dengan 6-pax yang menjadi kebanggaan aku, tapi tak la se lean badan Khai. Aku kemudian terpandang ke arah bonjolan di dalam seluar mandi nya. Gulp, begitu jelas kedengaran aku meneguk air liur. Waaa... sexy tul mamat nie teriak ku dalam hati.

“Awk?”
“Owh, jom” aku terus bergerak, nyata perlakuan ku Khai perasan. Khai hanya tersenyum, menampakkan senyumannya yang manis tue.

Setelah meletakkan barang barang yang dibawa kedalam loker, kami terus menuju ke wave pool. Aku mula mengocak-ngocak gigi air dengan kakiku. Ambil feel la bagai nya kan. Hahaha. Ku perhatikan yang Khai hanya tersenyum melihat gelagat ku yang sedikit keanak anakkan. Tak tahu apa yang aku patut buat, dan maybe sebab dah tak tahan sangat tengok Khai tersengih2, aku terus lantas menyimbah air ke padanya. Hahaha, “Padan muka. Tue la, sengih lagi.”

Aku terus berlalu pergi, dan tanpa kusedari, Khai menghampiri dari belakang dalam senyap, lantas dengan badan nya yang bidang tue, senang senang nya dia mengangkat aku dan meletakkan aku di atas bahu nya.

“Hei, aper nie, awak ingat saya budak2 ker? Awak!!!”
“Hehehe saper suruh simbah air tadi.”

Khai terus membawaku ke tengah wave pool tue dan dalam masa yang sama aku berusaha untuk turun, tapi tak boleh sebab rangkulan kemas nya cukup ketat. Cukup untuk membuat aku tidak boleh bergerak.

“Awak, awak tau berenang kan?”
“Aaah, naper?”

Sejurus mendengar jawapanku Khai terus menjatuhkan aku ke dalam air. Sudah. Nasib baik aku boleh berenang. Tapi cuak jugak la kan, mau nye air tue dalam giler, boley lemas gak. Dalam punya susah aku struggle untuk menstabilkan diri di dalam air tue, aku mula menggapai gapai sesuatu untuk ku buat penyokong.

“Hah, dapat pun” bisik ku didalam hati pabila tangan kiri ku dapat memegang peha atau betis Khai. Aku tak nampak kerana mataku masih tertutup. Maybe peha kot. Dan dalam mataku yang tertutup tue juga aku cuba untuk mencapai kaki yang sama dengan tangan kanan ku. Ok, dapat. Cuma, kali nie aku merasakan sesuatu yang pelik, erm, ok. Aku terasa sesuatu yang berbentuk, bujur, keras dan besar. Otak ku mula berfikir. Seketika kemudian aku merasakan sesuatu itu berdenyut denyut. Owh shit. Owh shit. Mulut ku terbuka ketika aku cuak menyedari apa yang sedang ku pegang dan air mula menderu masuk, membuatkan aku bertambah panik dan kedua dua tangan ku terlepas. Dengan pantas ku merasakan sepasang tangan memegang ku di dada dan menarik ku atas.

“Owh shit”
“Awak, awak ok tak nie? Saya mintak maaf, tak tau pulak awak akan panik. Awak ok? Tertelan air tak? Awak, cakap la, jangn la senyap je, saya risau nie”
Aku hanya terdiam seketika, “Saya ok. Saya nak duduk kejap”
“Erm, ok. Jom.”

Kami pun berlalu pergi ke kerusi malas yang disediakan di tepi pool. Aku hanya terduduk seketika, malu, kaget dan tak tahu apa yang harus dikatakan. Khai tentu dapat rasakan yang aku telah memegang batangnya. Yang aku telah memegang batangnya. Batangnya. Owh shit owh shit owh shit!!! Aku kembali cuak. Aku cuba untuk memenangkan diri dengan memikirkan ini bukannya kali pertama aku memegang batang lelaki lain. Malahan aku telah melakukan segala yang boleh difikirkan kepada batang lelaki. Cuma, kali ini, entah kenapa aku terlalu cuak. Argh, tidak. Kenapa ngan aku nie? Anggap je la cam biasa.

“Awak, erm, saya mintak maaf.”
“Aik, kenapa awak lak yang mintak maaf, saya yang patutnye cakap.....”
“Erm, psl, dlm, air, tadi, saya, ter, ter, terpegang....” aku mula bercakap sepatah sepatah, tabiat yang tak dapat kubuang ketika cuak.
“Owh.” Ku lihat muka Khai merah sedikit di pipi.

Khai hanya bangun lantas mengambil tuala yang diletakkan di kepala kerusi dan mula mengeringkan rambut aku yang masih lagi basah. Dia hanya tersenyum, “Tak apa, awak tak sengaja kan. Dah, senyum, baru la comel.”

“Huhuhuhu” hanya itu yang dapat ku jawab.
“Awak, lepas nie saya nak pegi sewa tube kejap, lepas tue boley kita pegi float sekeliling pool. Awak nak tube single ke double?”
“Double’s better, kita naik sekali.”
“Ok, tunggu kejap”

Aku hanya duduk disitu melihat Khai berlalu pergi mendapatkan tube. Huhuhu, nasib baik Khai tak marah. Yer la, baru 1st time berdua dah terpegang. Bahaya ooo. Nanti tak pasal pasal ape plak yang Khai pikir nanti. Tp, bila teringat balik, pergh, cam besar jer aku rasa. Hahahaha. Sudah sudah, jangan nak nakal nakal.

Selepas tue kami berdua hanya duduk diatas double tube yang disewa dan membiarkan arus membawa kami terapung sekeliling wave pool. Tak banyak yang kami bualkan. Hanya bual kosong. Aku duduk dihadapan, manakala Khai dibelakang. Jadi, senang cakap, kepala ku berada beberapa inci dari celah kangkang Khai. Gulp. Aku cuba untuk tidak memikirkan sangat apa yang telah berlaku. Sedang seronok aku dibawa arus, Khai mula bersuara,
“Awak, cuti sem start biler?”

“Start isnin depan, seminggu” isnin depan juga merupakan hari lahir aku. Satu lagi sebab kenapa aku tidak berapa seronok untuk menyambut hari jadi. Disebabkan cuti aku jatuh semasa cuti pertengahan sem, kawan kawan semua balik kampung dan abang  Kamahl pulak takde disini untuk bersamaku.

“Awak tak balik rumah?”
“Tak” jawabku ringkas.

Kemudian kami menghabiskan beberapa jam lagi bermain permainan air yang terdapat di situ. Best sesangat. Puas hari nie aku enjoy. Yeah. Setelah dinner di Alamanda yang berdekatan dengan hostel ku, Khai menghantar aku pulang.

Aku pun, terasa sedikit penat setelah enjoy puas puas tadi terus membuka pakaian dan terus ke katil ku yang keras tue. Katil hostel biasa la. Tapi malam nie katil ku terasa selesa, mungkin sebab aku tengah penat kot. Aku yang berbogel diatas katil mula terasa hanyut dibuai lena. Owh, tiba tiba aku teringat nak kunci pintu bilik. “Biarlah, bukan ader sapa2 pun dalam rumah nie”. Aku sentiasa mengunci pintu bilik ku ketika tidur dek kerana tabiat ku yang suka berbogel ketika tidor. Lagi lena. Hahaha. Hostel ku berkongsepkan apartment, 4 bilik di dalam satu rumah, lengkap dengan bilik mandi, bilik air, katil dan tilam, dapur dan ruang tamu. 3 orang teman serumah ku semua sudah pulang memandangkan hari ini hari Sabtu dan Isnin merupakan hari pertama cuti pertengahan semester.

Tidur ku cukup lena malam itu, tau tau hari sudah pun pukul 9 pagi. Kulihat di handphone ku terdapat satu mesej. Mesej dari Khai. “Awk, sy dah sampai umah nie. Gud nite”
“Selamat pagi, sorry lambat reply, smalam sampai umah terus tertido. Huhuhu. Thanks k sebab bawak sy gie enjoy semalam.”
“Ok jer. Nie tgh wat ape? Dah breakfast?”
“Baru bangun la, belum breakfast lagi. Huhuhu lepas nie la. Awk?”
“Sy tgh breakfast je nie, makan mihun goreng.”
“Owh ok, awk breakfast la klu cam tue, sy nak pegi mandi pasni nak cari breakfast. Ok. Bubye”

Apa la menu aku untuk pagi nie yek, nasi lemak Izzat mesti dah abis nie. Dah pukul 9 lebih dah. Erm, makan je la ape yang ader. So, hari nie, plan, lepak bilik, online. Takde plan lain.

No comments:

Post a Comment